Allan Pease: Kérdezni tudni kell!

| |

Ez a könyv egy gyakorlati útmutató mindenki számára.
A könyv tartalom jegyzéke önmagáért beszél. A legjobb bemutatása a könyvnek. Teljes vázlattal készült az író, amikor összeállította a tartalomjegyzéket.
5 részre tagolódik a könyv:

1 Valósítsd meg az álmaidat
Ebben a részben mindazokat az alapszabályokat elmondja, amit mi is hallunk nap mint nap a saját szponzorunktól, és amit mi is szeretnénk majd továbbadni a jövendőbeli üzlettársainknak, ha végre magunkban sikerült elrendezni a dolgot.

  • Sok embert keress fel!
  • Még több embert keress fel!
  • Mindenkit keress fel!
  • Használd a nagy átlagok törvényét!
  • Javíts az átlagon!

2 Az „Igen!” kulcsa
Az embernek kedve lenne itt kezdeni a könyvet, mert erre a leginkább kíváncsi. Itt pontosan lejegyzett kommunikációs folyamatokat mutat be a szerző, amik hibás, vagy mintaszerű beszélgetéseknek nevezhetők. 4 fontos csomópontot nevez meg a könyv, és fejt ki úgy, hogy bárki könnyen beilleszthesse ezeket saját beszélgetéseibe is.
I. Olvaszd meg a jegyet!
II. Találd meg a fűtésgombot!
a. Legfontosabb ösztönző tényező megtalálása
  • Jövedelem kiegészítés
  • Anyagi függetlenség
  • Saját vállalkozás
  • Mások segítése
  • Megismerkedés új emberekkel
  • Nyugdíjba vonulás
  • Gondolkodás az utódokról
b. Öt bombabiztos kérdés
  1. Az indítékok közül önnek/neked melyik a legfontosabb?
  2. Miért éppen ezt választotta/választottad?
  3. Miért fontos ez önnek/neked?
  4. Mi történik akkor, ha nem kapja/nem kapod meg ezt a lehetőséget?
  5. Miért lenne ez önnek/neked rossz?
III. Indítsd be a fűtést!
IV. Érd el az elkötelező igent!

3 A hatásos bemutató hat stratégiai fogása
Újabb lejegyzett beszélgetéseket olvashatunk, és újabb tippeket kapunk, most már a hangsúlyt és némiképp a testbeszédet is belevéve a tanulnivalók csokrába. Ez az a rész, amit már biztosan gyakorolni kell ahhoz, hogy az ember önmagán is érezze a különbségeket, amikre utal a könyv. Ezért nem ajánlom buszon olvasni, ha épp nem ismerkedési szándékkal ültünk fel rá.
  1. A híd
  2. A bólogató technika
  3. A bátorítás apró gesztusai
  4. Tartsd fogva a szemét!
  5. A tükörkép technika
  6. Tartsd a tempót!

4 Hat fantasztikus módszer: hogyan keltsünk jó benyomást?
Ide bevezető mondat helyett, inkább csak négy szót írok: kézfogás, mosoly, öltözködés, személyes tér.
  • A tenyeredben van!
  • A kézfogás
  • A balkéz-szabály
  • A mosoly ereje
  • A személyes távolság
  • Öltözz a sikerhez!

5 Testbeszéd: olvass a jelekből!
Itt kell elkezdenünk tárgyalópartnerünknek nemcsak a szavaira, hanem a mozdulataira is figyelnünk. Erről a témáról a szerzőnek egy teljes könyve is szól, ami ennél sokkal teljesebb képet tud adni ezekről a tudnivalókról, de ha kezdetben már csak ezekre oda tudunk figyelni, igazán büszkék lehetünk magunkra.
  • Jelsorokból olvasás
  • Értelmezd összefüggésében!
  • Vedd számításba a kulturális különbségeket!
  • Villámkalauz a testbeszédhez
  • Pozitív gesztusok
  • Negatív gesztusok
  • Jellegzetes jelsorok
Ezt a könyvet nem elolvasni kell, hanem feldolgozni, és beépíteni minden egyes kommunikációs folyamatunkba, ahhoz, hogy teljes értékét kihasználjuk. Ha nem üzletről tárgyalunk, beszélgetünk, akkor eleinte akár a gyakorlás miatt én érdemesnek találtam próbálkozni az egyes elemek és leginkább saját képességeim tesztelésével. Egyszerre sosem sikerült még mindet belevenni a figyelmembe sajnos…De az üzleten kívüli kommunikációimban nekem könnyebb gyakorolni, mert nincs tét, és gyorsabban van sikerélmény. Partnerem megért, nyitott és figyelmes, és ez hatékonyabbá teszi akár a másnapi ebéd egyeztetését.

Nincsenek megjegyzések:

.